En måndagkväll i december, år 2008...

Idag var första riktiga vardagen på länge, med läxläsning för fulla muggar. Det var en bra dag och en hel del blev gjort, så jag är nöjd. Resten av kvällen tänker jag med gott samvete ägna åt amerikanska serier och kvällsmackor! Yey!
Det betyder med andra ord att det är dags att röra ihop lite hummus, för det bästa jag vet på mackan (förutom ost, som jag inte får äta) är kikärts- och bönröror av olika slag. I senaste buffé fanns för övrigt ett spännande hummusrecept med rostad paprika från den där engelska matglada donnan Nigella. Det verkar helt okej, så det ska absolut provas vid tillfälle! Gör det ni också, vet jag! Det är bara att klicka här, så hittar ni det. 

Åh, om ni ändå vill klicka på massa länkar så MÅSTE ni klicka här. Den flickan är helt fantastisk på att leka med färger och ögonskuggor! På hennes flickr-sida finns jättemycket inspiration - och en hel del andra foton också - för den som är nyfiken.  ...Är det ögonmake-up som är av intresse ska ni titta i mapparna "it has to sparkle..." och "Explored *snoopy dance*".

...Och medan ni tittar kan ni lika gärna lyssna på lite musik också. Vad sägs om ett gäng tjejer som lirar rock i Saudiarabien? The AccoLade har lagt ut sin första låt "Pinocchio" på MySpace. Sångerskan heter för övrigt Lamia, precis som drottningen som i den grekiska mytologin kom att bli något av en demonlikande varelse som dödade och åt barn. Ett tag var hon även ett populärt motiv inom konsten (fast inte som monster då)...

Herbert Draper (1864-1920)
Lamia - Herbert Draper (1864-1920)

Kommentarer
Postat av: Zizzie

Ooooh! Hej snygging! :D Har du varit sjukskriven? Stackars bejbi! :( Hoppas det är bättre nu iaf!



Snygga make-uper det fanns bland länkarna och läckert med en saudiarabisk rocktjej!



Vi har hittat en lägenhet i Granloholm som vi troligtvis ska köpa, alldeles bredvid Madde och min kusin!



Jag har inte prövat nåt Kusmité alls än men burkarna är väldigt fina så jag ska nog satsa på nån snart :)

2008-12-01 @ 22:24:56
URL: http://zizzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0