"Ordentligt med sömn är a och o", som mamma brukar säga.

Efter för-förra veckans äventyr blev jag sängliggande i förkylning i nästan en hel vecka. Fredagskvällen (för-förra veckan, alltså) avslutades på Rocks, en av stans (här vill jag gärna skriva "bättre", men nja...så bra är det faktiskt inte längre) rockklubbar, tillsammans med vänner och bekanta. Förut var det ett av mina absoluta favoritställen, men de senaste två åren har jag inte alls varit en speciellt flitig besökare. Lägre åldersgräns och nya dj:s har resulterat i tråkigare spellistor (jag hörde varken några härliga 80-tals klassiker eller hits av David Bowie, Gogol Bordello eller Sisters of Mercy...bara en kavalkad av rock á la QotSA och Mustash, vilket egentligen är helt okej - men ensidigt) och en cirka tio års yngre snittålder på besökarna. - Inte min kopp te längre, tyvärr. Jag tror faktiskt att var än Damon Zurawski spelar skivor, så är det där man hittar den bästa musiken. Och tydligen spelar han inte på Rocks längre.
Nåväl, nu efter en veckas pendlande mellan sömn och dvala, en daglig meny av smärtstillande och febernedsättande, samt tre besök till hos kiropraktorn börjar jag se ljust på framtiden igen. Woho!
Nu ska jag allt lägga mig ner och prova den fina spikmattan jag köpte med mig hem idag. Shakti heter den och ska tydligen vara riktigt bra för avslappning och mot spända muskler. Sen bär det av till skolan!

 

Fin va? Fast min är orange, vilket gör den ännu lite finare. Häftigt att det sitter ett yantra för meditation på undersidan också!

(Bilder från http://www.shaktimattan.se)


Kommentarer
Postat av: Zizzie

En sån har jag funderat på att köpa, du måste berätta om du tycker att den funkar bra :)

2009-02-04 @ 16:22:54
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Ja en Kajsa ska vara rund och go ju! Hon är en livsnjutare! ;)

2009-02-04 @ 21:57:34
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Tomas

oh yes you are!



och den där mattan ser scary ut...

2009-02-04 @ 22:55:30
URL: http://lopec.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0