Idag tänker jag inte ha bråttom.


Är det någon fler än jag som tycker att dagarna verkar bli kortare och kortare med tiden? Man hinner ju knappt med sig! Och än mindre hinner man sova så mycket som man borde, det är helt galet. Jag tänkte inte stressa och jobba och stressa och jobba hela livet. Jag tänker ta mig tid att njuta! Efter sjukskrivningen har jag ju fått försöka tänka om lite. Som min far sa: "Var rädd om dig. Ingen tackar dig för att du arbetar ihjäl dig." ...Och det ligger ju någonting i det. Det var även han som sa att jag måste lära mig att prioritera, så det är det jag håller på med nu...och i dag tänker jag minsann prioritera bort läxorna och disken till fördel för min fantastiskt långa sovmorgon! Inga plikter förrän efter middagen, då ska vi till Kungsholmen på dop. Det ska bli kul! 

Men nu sitter jag här, klockan är strax två och jag är fortfarande nedkrupen i sängen, med en kopp kaffe i min hand och laptopen i knät. En härlig lördag eftermiddag! Solen skiner utanför fönstret, Kosta sitter och kollar aktiekursen, Kleo spanar på grannarna och Saba ligger och sover vid mina fötter. På stereon ljuder Moondog och i vardagsrummet har våran italienske gäst lite problem med att reda ut sitt långa hår. Jag lånade honom precis min  Lovin' Leave-in från Philip B, det enda som fanns tillgängligt för tillfället, hoppas att det hjälper.  (Accessora har faktiskt ett bra erbjudande på den nu, om det är någon som är sugen på att prova. Jag kan absolut rekommendera den!) Nu håller jag för övrigt på att registrera mig som kund hos beautybag.se, där man får både klassiska och nya skönhetsprodukter skickade hem till sig fyra gånger per år. Varje utskick kostar 299:-, men bagens egentliga värde sägs vara minst det dubbla och är anpassad för den hudtyp man har. Kan absolut vara värt att testa! Här hinner det ju annars alltid sina ordentligt på hyllorna innan jag kommer mig för att handla nytt....förutom när det gäller ögonskuggor och schampon, då måste det alltid finnas många sorter att välja på, så att man kan matcha med humöret - både det egna och hårets.   


Kommentarer
Postat av: Zizzie

Nej men vem tänker på att allt ska fästas? Man tycker de är så små att de inte borde komma upp på höga saker och att de är så lätta att de inte skulle kunna välta nåt även om de skulle lyckas... Bullshit! :P



Ja det är jag och Evan Rachel Wood minsann! ;) Jag tänkte beställa ett par olivgröna också om de rosa är bra!



Jo nog är det bra fint uppe i skogen ^^



Beautybag lät spännande, du måste berätta hur det verkar när du fått den!

2009-01-17 @ 18:42:29
URL: http://zizzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0