Dromedaren Alp-Otto planerade mord.

Min bror är barnsligt förtjust i palindromer (och baklängesläsning över huvud taget, för den delen...ja, han är lite knäpp). Jag har också ett par favoriter (fast nu har jag fuskat lite och skrivit ut stora bokstäver, komman och citattecken...):

"Red rum", sir, is murder. - The Shining-associationer är bra associationer.

Du, gnid in Gud.
- Kaxigare än så blir det inte.

Was it a car or a cat I saw?
- Enkelt och snyggt. Tja, vad mer kan man säga?

Och sist men inte minst, den klassiska så kallade Djävulsversen (såklart):
In girum imus nocte et consumimur igni.
Jag såg precis att den till och med har en egen sida på Wikipedia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0