Ibland bakar jag tårta.

Min älskade sambo kunde knappt tro sina öron då jag nämnde att jag faktiskt brukade baka tårtor en gång i tiden. Så jag letade upp ett par bilder att styrka historien med.
Nu för tiden bakar jag bara utan mejeriprodukter, då är tårtor inte så intressant längre. - Eller jo, det brukar faktiskt bli en och annan mjölkfri chokladtårta, men här hemma går de av någon anledning då oftast under benämningen "chokladkakor". Var går gränsen mellan vad som kallas tårtor och vad som kallas kakor, egentligen? Vad har en tårta som inte en kaka har - eller vise versa?

Personligen tycker jag inte att grädde och kiwi blir någon större hit tillsammans, men vid tillfället var det inte jag som bestämde...och ganska gott blev det faktiskt ändå.


Jordgubbar och banan däremot - det är en riktig klassiker som alltid funkar. Mums!

Kommentarer
Postat av: Zizzie

Har ingen koll på tårt-/kakgränsen men båda tårtor ser väldigt smaskiga ut!



Alla katterna har blivit ordentligt klappade nu ^^

2009-08-31 @ 23:53:07
URL: http://zizzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0