HT 2009.


(Foto: Federico Stevanin, http://www.freedigitalphotos.net)


Sommaren är nu alldeles nästan slut, men min insiration har - efter ungefär fyra års frånvaro - kommit tillbaka med buller och bång! (Vilket lustigt uttryck, för övrigt.) Här ska skrivas! Här ska målas! Här ska skapas! (Gärna med lera eller fogmassa och klister.) Så håll i hatten, kära familj, i år vankas det hemmagjorda julklappar!
Men någon inspiration till de släpande studierna blev det tyvärr inte över, de är och kommer alltid att förbli supertrista. (Och det var ju trots allt därför de blev släpande från början. -Se där så logiskt.) Imorgon skall jag genomgå ett privat eldprov genom att lämna in ett par arbeten som jag endast är knappt halvnöjd med - bara för att äntligen kunna kryssa i dem som avklarade och lämna dem bakom mig. De har varit alltför trista för att lägga ner alltför mycket tid, själ och hjärta i (jag har försökt hela våren och sommaren utan framgång...så det där med alltför mycket tid slog ju in, men själen och hjärtat var för länge sedan redan på semester).  
Sedan, på tisdag, börjar vi på en ny kula, Me, Myself & I. Då börjar The Great Adventure of HT09! Då blir det en halv kandidatkurs i litteraturvetenskap och grundkurs i psykologi. Föhoppningsvis blir jag äntligen klar med min uppsats i religionshistoria också. Så som synes har jag redan hela hösten planerad. ...Körkort ska jag ta också. Men det blir inte förrän i oktober, det är en evighet tills dess.

 
Ps. Oroa er inte, familjen. Jag skojade om julklapparna. Jag har ju ändå ingen susning till chans mot brorsbarnens gränslösa (och ofta glittriga och hjärtformade) kreativitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0